• Follow railtrack on WordPress.com
  • Laatste nieuws

    01/11/16
    Weblog (blogs) gesloten


    06/02/17 - Update CabDrive
    07/12/16 - Update TrainKit
    11/11/16 - Update TrainSim
  • Recent aangeraden

  • Blog statistiek

    • 526,685 hits
  • Categorieën

  • Arriva op de Vechtdallijn

    411 KRISHNAMURTI

    412 HERMAN BROOD

    413 JANNES

    514 THORBECKE

    515 HARRY MUSKEE

    516 DANIËL LOHUES

    517 WAR CHILD

    518 WILLEM JAN BARON VAN DEDEM

    519 JEROEN KRABBÉ

    520 ILSE DELANGE

    521 RELUS TER BEEK

    522 ROELOF ZEGERING HADDERS

    523 MIEN RUYS

    524 JAAP EN ALEID RENSEN

Gastfoto’s van Gregor van Gemert (12/10/2013)

Hoi Railtrackers.
Ik heb 15 augustus weer mooie foto’s gemaakt tijdens mijn werk bij Shunter. Ik kwam ‘s-morgens aan en zag dat bij de luifel de Shunter 601 al klaarstond voor mij. Even een foto ervan gemaakt, even een bakkie gedaan, mijn werkkleren aangetrokken en een de bak. Ik had het heel druk, want er moesten veel locs weggebracht en gehaald worden.
De eerste die ik op moest halen was de 189-213. Dus de rolbrug ermee op en deze heb ik naar binnen gebracht.
Daarna weer de Waalhaven op om de volgende op te halen. Dit was de 6466 van DB, die ik ook op de rolbrug gezet heb, want deze loc moest naar het buitenterrein toe. Daarna kwam een collega met de G-1206 (ex ACTS 7106), die de loc op het spoor bij de luifel gezet heeft. Ik liep naar de loc toe en keek naar het wielstel en
wat zag ik weer? Ja hoor, weer een indusi magneet, dus natuurlijk het ding weer op de foto gezet. Ook heb ik nog een mooie detail foto gemaakt van de lucht ontgrendeling/koppeling hendels.
Toen ben ik weer terug gelopen om de Zagro rolbrug motor te halen en ik heb deze aan de loc vast gekoppeld en ik heb twee zeer mooie foto’s van dit zeer interessante motortje van gemaakt. Wat gegevens: merk Zagro motor 20 pk. Honda 2 tact motor, permanente hydraulische 4-wiel aandrijving, trek-en duwkracht 85 ton, totaal gewicht 1200 kilo. Kortom een zeer sterke kleine jongen. Nu kunnen jullie zien waar ik mee werk en ik denk dat jullie dit wel zeer interessant vinden.
Ik heb de G-1206 de rolbrug op gereden, want deze loc moest naar binnen toe. Tot slot van deze mooie foto serie heb ik nog een foto gemaakt van de locs die op het buitenterrein stonden. Daar stonden 5 64/6500 locs, de RRF 18, de 1613 en een G-1206. Dus Shunter barstte uit z’n voegen. Binnen stond het vol met van alles en nog wat en buiten stond het ook bom vol. Ik was begonnen om 08:30 uur en ik was om 20:00 uur klaar en was bek af toen ik thuis kwam.
Veel lees-en kijkplezier met deze mooie foto’s. De volgende keer nog wat foto’s van Shunter en langs het spoor.

Gregor

2 Reacties

  1. goedenavond
    bedankt jordy
    ok ik dacht dat die g-1206 ex acts van
    captrain of ers was niet dus is dus nu weer
    van RTS ik heb hem al een tijd niet meer
    gezien hier 15 september zag ik hem voor
    het laatst waar rijd hij nu bij jou in steenwijk?
    en jij wilde tog nog foto,s hebben van die zagro
    rolbrug motor voor jou miniatuur shunter zo ja
    dan zoek ik ze even op en stuur ik je ze via de mail
    fijn weekend verder allemaal mvg gregor

  2. Zijn leuke foto’s geworden Gregor! Die ex-acts loc is nu de RTS 1510.

Geef een reactie

