• Follow railtrack on WordPress.com
  • Laatste nieuws

    01/11/16
    Weblog (blogs) gesloten


    06/02/17 - Update CabDrive
    07/12/16 - Update TrainKit
    11/11/16 - Update TrainSim
  • Recent aangeraden

  • Blog statistiek

    • 530,653 hits
  • Categorieën

  • Arriva op de Vechtdallijn

    411 KRISHNAMURTI

    412 HERMAN BROOD

    413 JANNES

    514 THORBECKE

    515 HARRY MUSKEE

    516 DANIËL LOHUES

    517 WAR CHILD

    518 WILLEM JAN BARON VAN DEDEM

    519 JEROEN KRABBÉ

    520 ILSE DELANGE

    521 RELUS TER BEEK

    522 ROELOF ZEGERING HADDERS

    523 MIEN RUYS

    524 JAAP EN ALEID RENSEN

Regiotram Zwolle-Kampen

De Regiotram vervangt binnenkort de Kamperlijn: de treinverbinding tussen Zwolle en Kampen. De spoorlijn ligt er al en wordt geschikt gemaakt voor de Regiotram. Onder andere door twee nieuwe passeerpunten aan te leggen en een bovenleiding. Aan de spoorlijn zelf zijn nauwelijks aanpassingen nodig. Een slimme oplossing dus, die veel voor het gebied kan opleveren.
De Regiotram is een mooie aanvulling op de Hanzelijn die in 2012 gaat rijden. De Regiotram en de Hanzelijn brengen de regio meer keuzevrijheid in openbaar vervoer. Amsterdam komt dichterbij. En wie onderweg niet wil stoppen tussen Kampen en Zwolle, heeft tweemaal per uur de mogelijkheid om op de Hanzelijn te stappen. Samen zorgen de Regiotram en Hanzelijn voor een verbinding tussen Kampen en Zwolle die maar liefst zes keer per uur gaat. Zo versterken de Regiotram en de Hanzelijn elkaar en is het openbaar vervoer in de regio zo optimaal mogelijk geregeld.
In de zomer van 2014 gaat de Regiotram rijden. Gedeputeerde Staten van Overijssel hebben twee inschrijvingen ontvangen op de Europese aanbesteding voor het verzorgen van het toekomstige tramvervoer tussen Zwolle en Kampen. Arriva is de enige vervoerder die heeft gereageerd op de aanbesteding van de lijn. Het was de verwachting dat ook Syntus en Connexxion zich zouden inschrijven voor de tramlijn, maar die vervoersmaatschappijen bleven weg. Volgens Syntus is de lijn niet rendabel te maken voor de vergoeding die de overheid daarvoor biedt. Vorige week heeft de provinciale politiek besloten dat de provincie zelf het materieel koopt en weer verhuurt aan de vervoerder die de lijn exploiteert. In 2012/2013 start de bouw van de tramvoertuigen en zullen er haltes aangelegd worden. In het voorjaar van 2014 beginnen de testritten, gevolgd door de start in augustus 2014.
De reguliere treindienst op het traject Zwolle-Kampen komt per half december 2012 te vervallen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s